Broumovske Steny – Koruna, Kamenná Brána

Z „Kowalowego Wzgórza” kierujemy się na Niwę (w prawo), następnie przez Wolany, Raszków do Wambierzyc. W Wambierzycach w prawo, w Ratnie Dolnym w lewo na Radków. W Radkowie skręcamy w prawo w ul. Chrobrego, przejeżdżamy rynek i ul. Grunwaldzką obok kościoła św. Andrzeja Boboli kierujemy się za drogowskazem do miejscowości Božanov (Czechy). W Božanovie w lewo przed kościołem św. Marii Magdaleny. Cały czas prosto wąską drogą asfaltową, która przechodzi w szutrową i kończy się niepłatnym parkingiem. Tu zostawiamy auto.

Następnie już pieszo żółtym szlakiem dochodzimy do węzła szlaków – Zelený hájek – skąd skręcamy w prawo, nadal żółtym szlakiem, pod górę i wydostajemy się na wierzchowinę Broumovskich Sten. Teraz w lewo szlakiem dojściowym – 1 km (żółte trójkąty) do punktu widokowego Koruna 772 m n.p.m. Droga ta wiedzie m.in. pod niezwykle ciekawym murem skalnym. Z punktu widokowego można zobaczyć Božanov, Radków, Skalniak i Szczeliniec Wielki, a na ostatnim planie Góry Sowie, Złote i Masyw Śnieżnika. Miejsce to zachęca do dłuższego odpoczynku. Dla dzieci z pewnością ogromną atrakcją będzie zamontowana tam na drzewie huśtawka.

Powrót tą samą drogą do żółtego szlaku, który dalej przez 1 km po płaskim terenie prowadzi nas do rozwidlenia dróg, skąd szlakiem oznaczonym żółtymi trójkątami ok. 500 m do punktu widokowego Kamenná Brána. Uwaga! Punkt widokowy bez zabezpieczeń.

Utworzona ona została przez kilka skał. Sam otwór ma 5 m szerokości i 4,5 m wysokości. Jest to jedno z najpiękniejszych miejsc Broumovskich Sten i po raz kolejny jego otoczenie zachęca do dłuższego odpoczynku i kilkukrotnego spojrzenia na tą formację skalną, która naprawdę robi ogromne wrażenie.  Powrót tą samą drogą do wspomnianego wyżej węzła szlaków, skąd dalej za żółtymi znakami w stronę Zaječi Rokle. Po kilkunastu minutach drogi żółty szlak odbija w prawo, a my udajemy się w lewo na oznaczony na niebiesko szlak rowerowy (na polskiej mapie Góry Stołowe widnieje on jako zielony szlak rowerowy). W trakcie drogi podziwiamy po prawej stronie wąwóz. Teren ten jest bardzo podobny do Szczelińca Małego po polskiej stronie, który w całości objęty jest ścisłym rezerwatem i nie prowadzą do niego żadne szlaki turystyczne.

Niebieski szlak rowerowy doprowadza nas do  szlaku zielonego i na przecięciu tych szlaków kierujemy się w lewo, skąd dochodzimy do znanego nam już wcześniej węzła Zelený hájek. Dalej ruszamy prosto znaną już nam drogą znakowaną na żółto w stronę Božanova. Droga ta prowadzi nas do parkingu, na którym zostawiliśmy auto.

Poprzedni wpis
Pasterskie skały
Następny wpis
Schronisko „Pod Muflonem”

Zobacz podobne miejsca

Adršpašské skály – Skalne Miasto w Czechach

Ścieżka w obłokach na górze Slamník – Dolní Morava (Czechy)

Góra Wszystkich Świętych

Góra św. Anny Rudzkiej

Rezerwat przyrody „Torfowisko pod Zieleńcem”