Narożnik, Kopa Śmierci, Samotnik, Skały Puchacza, Białe Skały

Z Kowalowego Wzgórza kierujemy się w lewo, następnie cały czas prosto do drogi nr 8 Kłodzko – Kudowa Zdrój i później w prawo. W miejscowości Szczytna na głównym skrzyżowaniu również skręcamy w prawo. Na kolejnych rozwidleniach dróg kierujemy się zawsze w lewo i dojeżdżamy do miejscowości Złotno, którą przejeżdżamy prosto (trzeba uważać, żeby nie skręcić w lewo na Duszniki Zdrój). Przez miejscowość Łężyce przejeżdżamy do Łężyc Górnych (Łężno) i dalej prosto. Po dojechaniu do Szosy Stu Zakrętów skręcamy w prawo i zostawiamy auto na pierwszym parkingu po prawej stronie drogi.

Stąd dalej pieszo niebieskim szlakiem, początkowo leśną dróżką, a następnie krótko, ale stromo pomiędzy skałami na wierzchowinę (uwaga, teren po prawej stronie szlaku kończy się przepaścią – punkty widokowe niezabezpieczone). Osiągamy pierwszą kulminację Narożnik (851 m n.p.m.). Następnie osiągamy Kopę Śmierci (830 m n.p.m.), a po dłuższej wędrówce Samotnika z punktami widokowymi. Z kolei po przekroczeniu Kamiennego Potoku docieramy do punktu widokowego na Skałach Puchacza. Po dotarciu do skrzyżowania szlaków (od parkingu 65 min.) skręcamy w lewo zielonym szlakiem wiodącym m.in. po długiej drewnianej kładce i po 10 min. dochodzimy do kolejnego skrzyżowania szlaków. Następnie kierujemy się za znakami zielonymi i żółtymi na Białe Skały. Po drodze spotykamy potężne skały, następnie schodzimy do wąwozu, gdzie lawirujemy między formacjami skalnymi. Za wąwozem nasza droga wiedzie po wąskich kładkach, rozłożonych na mocno podmokłym terenie. Dochodzimy do węzła szlaków pod Asem Atu. Wybieramy żółty szlak i wchodzimy między Białe Skały. Mają one do 20 m wysokości, tworzą strome mury, wieże i samotne baszty. Każda skała ma odrębną nazwę, nawiązującą do gry w Skata. Po przejściu tych formacji docieramy do parkingu przy Szosie Stu Zakrętów, skręcamy w lewo i przez kilka minut asfaltem idziemy w kierunku parkingu, gdzie zaparkowaliśmy samochód. Całość trasy zajmuje ponad 2 godziny.

Poprzedni wpis
Łężyckie Skałki – Sawanna afrykańska
Następny wpis
Wambierzyce – Góra Tabor i Synaj

Zobacz podobne miejsca

Adršpašské skály – Skalne Miasto w Czechach

Farma Wenet

Letni tor saneczkowy w Polanicy Zdrój

Ścieżka w obłokach na górze Slamník – Dolní Morava (Czechy)

Góra Wszystkich Świętych

Góra św. Anny Rudzkiej

Rezerwat przyrody „Torfowisko pod Zieleńcem”