Ścieżka w obłokach na górze Slamník – Dolní Morava (Czechy)

Ścieżka w obłokach na górze Slamník – Dolní Morava (Czechy) – wyjątkowy spacer na wysokości, na której poruszają się wyłącznie ptaki – położenie 1116 m n.p.m., wysokość obiektu 55 m, długość zjeżdżalni 100 m.
Obiekt przystosowany jest dla wózków dziecięcych i inwalidzkich.
Można wprowadzać psy.

Z Kowalowego Wzgórza kierujemy się przez Kłodzko, Bystrzycę Kłodzką, Międzylesie na przejście graniczne Boboszów (droga nr 33). Po przekroczeniu granicy, przejechaniu 800 m, na skrzyżowaniu skręcamy w lewo (droga nr 43) na Králíky, tam na rondzie skręcamy w lewo na drogę nr 312. Po przejechaniu ok. 3,5 km skręcamy w lewo bezpośrednio przed kościołem na Dolní Morava. Jedziemy cały czas prosto ok. 6 km, aż do momentu, gdy dalsza jazda jest niemożliwa, z uwagi na zakaz ruchu – po lewej stronie znajduje się duży parking, na którym zostawiamy auto. Następnie udajemy się asfaltową drogą w prawo pod górę i dochodzimy do kasy kolejki krzesełkowej, gdzie trzeba zakupić bilet wstępu (można płacić kartą). Ceny przedstawiają się następująco: osoba dorosła 290 koron (ok. 43 zł), bilet rodzinny (2 os dorosłe + maks. 3 dzieci) 650 koron (ok. 97 zł). W cenę wliczony jest przejazd kolejką linową w obie strony. Na kolejkę można zabrać wózek dziecięcy, inwalidzki lub rower.
Ścieżka czynna jest przez cały rok, w okresie zimowym w godzinach od 10:00 do 16:00.
Ze szczytu wieży będziemy podziwiać masyw Kralickiego Śnieżnika, dolinę rzeki Moravy, Jesioniki, Suchy Vrch i Karkonosze ze Śnieżką. Znajduje się tam sieć, na którą możemy wejść i poczuć wysokość 55 m pod stopami (tylko dla odważnych). Na obiekcie znajduje się kryta zjeżdżalnia z okienkami o długości 101 metrów (osobno płatna). Zimą jest nieczynna. Oprócz tego jest również rękaw, wykonany z tego samego tworzywa co opisywana wcześniej sieć, który łączy dwa poziomy wieży zakolem dochodzącym prawie do osi obiektu – przejście darmowe, ale również dla odważnych.
Po powrocie, u podnóża Slamníka znajduje się Mamutikuv vodni park z licznymi atrakcjami dla dzieci m.in. interaktywne urządzenia, poruszane siłą wody – wstęp odrębnie płatny.

Poprzedni wpis

Letni tor saneczkowy w Polanicy Zdrój

Góra Wszystkich Świętych

Góra św. Anny Rudzkiej

Rezerwat przyrody „Torfowisko pod Zieleńcem”