Wycieczka do Górskiego Labiryntu, Dolnego Labiryntu i Zamku Skały

Górski Labirynt, który ma swoją kulminację na szczycie Ostaš. To typowa góra stołowa, bardzo podobna do naszego Szczelińca Wielkiego (zwiedzanie bez opłat).

Wycieczka do Górskiego Labiryntu (Horní Labyrint – Czechy), Dolnego Labiryntu (Kočiči Hrad) i Zamku Skały (Zamek Skály)

Znaki pokierują nas w odpowiednie miejsce

Wyjazd z „Kowalowego Wzgórza” – kierujemy się na Kudowę Zdrój. W m. Kudowa Słone przekraczamy granicę. Drogą nr 303 udajemy się do Polic nad Mentuji. Z Polic kierujemy się na Broumov (nadal droga nr 303), ok. 8 km za miejscowością Bukovice skręcamy w lewo do m. Ostaš. Droga kończy się parkingiem, gdzie zostawiamy auto. Opłata za parking przyjmowana jest również w złotówkach (5,00 zł za dzień). Na prawo od parkingu niebieskim szklakiem dochodzimy do pola namiotowego. Na miejscu toalety i gastronomia.

Poruszamy się cały czas niebieskim szklakiem. Potężne skały, pomiędzy którymi się poruszamy przyjmują przeróżne formy i mają zaskakujące nazwy m.in. Giermek, Niedźwiedzie, Ranny Sokół, Trupia Czaszka, Diabelskie Auto, Zdrajca.

Górski labirynt to idealne miejsce na wycieczkę z dziećmi.

Na wierzchołku góry stołowej znajduje się kilka punktów widokowych, z których rozciągają się wspaniałe widoki, aż po Karkonosze ze Śnieżką na horyzoncie. Zejście ze szczytu Ostaš wiedzie wygodną, łagodną ścieżką i po przekroczeniu Bramy Puchacza jesteśmy w punkcie, z którego rozpoczęliśmy naszą trasę.

Następnie kierujemy się w lewo za znakami zielonymi i czerwonymi, aby dojść do Kociego Zamku (Kočiči Hrad). Są to skały o wysokości ok. 30 m. Po drodze podziwiamy Grotę Braci Czeskich, przeciskamy się przez Ucho Igielne i mijamy Odciętą Głowę. Powrót tą samą drogą.

Z parkingu zjeżdżamy do skrzyżowania z drogą nr 303 i skręcamy w lewo na Lachov – Teplice nad Mentují. Za miejscowością Lachov na głównym skrzyżowaniu skręcamy w lewo na Teplice i przejeżdżamy przez przejazd kolejowy. Na kolejnym większym skrzyżowaniu skręcamy w prawo kierując się w stronę centrum Teplic. Po przejechaniu ok. 200 m skręcamy za drogowskazem kierującym nas na Bischofstein – Zamek Skály. Następnie wąską asfaltową drogą z kilkoma serpentynami (uwaga na samochody nadjeżdżające z naprzeciwka) pniemy się wysoko w górę, aż do miejscowości Skály. W dogodnym miejscu przy kamiennym murze otaczającym hotel parkujemy auto. Kierujemy się za znakami żółtymi i czerwonymi. Droga wiedzie po lewej stronie hotelu. Następnie szlakiem dojściowym (czerwone trójkąty) kierujemy się w lewo zgodnie z drogowskazem na Skály Vyhlídka Bašta i Skály Zřícenina Hradu. Po drodze mijamy Czarny Staw (Černé Jezírko) i po krótkiej chwili dochodzimy do punktu widokowego. Następnie udajemy się do ruin XIV – wiecznego warownego grodziska, do którego prowadzi przejście wykute w piaskowej skale. Do dnia dzisiejszego pozostały z niego jedynie brama, fragmenty schodów i wykute w skale otwory. Warto jednak wejść na szczyt, chociażby dla pięknego widoku na masyw Teplickich Skał, Ostaš, Broumovskie Šteny, polskie Góry Stołowe i Śnieżnik.

Górski Labirynt /Horní Labyrint

Dolny Labirynt (Kočiči Hrad)

Zamek Skały (Zamek Skály)

Poprzedni wpis
Ludwikowice Kłodzkie – Muzeum Techniki Militarnej-Riese-Mölke – Włodyka
Następny wpis
Muzeum Zabawek w Kudowie Zdroju

Zobacz podobne miejsca

Adršpašské skály – Skalne Miasto w Czechach

Farma Wenet

Letni tor saneczkowy w Polanicy Zdrój

Ścieżka w obłokach na górze Slamník – Dolní Morava (Czechy)

Góra Wszystkich Świętych

Góra św. Anny Rudzkiej

Rezerwat przyrody „Torfowisko pod Zieleńcem”